Joomla TemplatesBest Web HostingBest Joomla Hosting

Tytuvėnų gimnazijos daugiašalio mainų projekto dalyvių patirtis Olandijoje

Išvykoje kovo 3-11 dienomis su tikslu pamatyti Nyderlandų karalystės (Olandijos) Bredos miesto prestižinę mokyklą-koledžą bei susipažinti su kultūra ir švietimo sistemos ypatumais, dalyvavo Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazijos dvi mokytojos (projekto vadovė-koordinatorė, matematikos mokytoja Jolanta Aksamatauskienė ir technologijų mokytoja Vida Mozerienė)  ir keturi mokiniai – Aivaras Vyšniauskas, Aistė Aksamatauskaitė, Dorina Butkutė ir Rugilė Zaleckaitė. Tai – jau antrasis tarptautinio daugiašalio Comenius projekto „Love the Nature, save your future“ („Mylėk gamtą, saugok savo ateitį“) narių susitikimas.

 

Minėto Comenius projekto paprogramės veikla, remiant Europos Komisijai, buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Projekto partneriai – 8 šalys. Tai Turkija, Latvija, Ispanija, Rumunija, Graikija, Prancūzija, Olandija ir Lietuva, kuriai atstovauja Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazija. Antrasis dalyvių susitikimas vyko Olandijoje, Bredos mieste.

Trumpos dienos, o reikia pamatyti tiek daug. Šioje kelionėje kiekvienas projekto dalyvis taip mąstė.

Pirmą dieną visi dalyviai, atvykę į Olandiją, buvo svetingai priimti Bredos miesto prestižinėje mokykloje-koledže. Visi buvo supažindinti su šeimomis, kuriose apsigyveno ir išklausė nuožirdžius direktoriaus pono Andr‘e sveikinimus.

Ankstų pirmadienio rytą visų šalių dalyviai vėl susirinko mokykloje. Pirmomis numatytos intensyvios veiklos valandomis kiekviena šalis prisistatinėjo ir vėliau buvo maloniai pakviesti apžiūrėti mokyklos bei susipažinti su švietimo sistemos ypatumais (direktoriai ir mokytojai dirba rotacijos principu, t.t. direktorius vienoje mokykloje būna du metus, o mokytojas – šešis. Vėliau jie keliauja į kitas mokyklas skleisti naujų įdėjų, keisti įsisenėjusias tvarkas.), mokyklos išskirtinumu (pvz. durų spalva nurodo, ar mokinys gali įeiti vidun, ar tai skirta tik mokytojams; mokyklos koridoriuje dominuoja vienpusis eismas, t.y. laiptais lipama tik viena puse, o nusileisti galima tik kita kryptimi; įžengiant į mokyklą reikia nusivalyti į šepečius kojas; mokykla turi dviračius, kuriais atvyksta mokiniai į pamokas ir t.t.). Vakarop visi projekto dalyviai nuvyko sportuoti į Bredos baseiną.

Antradienį išvykome į žymiąją Olandijos sostinę - Amsterdamą. Gera nuotaika lydėjo visą kelią. Pamažu pažintys plėtėsi ir visi įsidrąsinę jau vis garsiau čiauškėjo. Amsterdame pirmiausiai aplankėme „Nemo“ muziejų, kuris padovanojo be galo daug įspūdžių, kadangi tai buvo eksperimentinis muziejus, t.t. kiekvienas galėjo tapti ne tik pasyviu stebėtoju, o pats su savimi atlikti įvairius mokslinius eksperimentus ir bandymus (pvz. save pasisendinti kūno sendinimo mašinoje arba nusistatyti savo geneologinę DNR). Po muziejaus apžiūrėjome Amsterdamą, kurio grožį sunku net nupasakoti.

 

Prie „NEMO“ muziejaus

Trečiadienis buvo intensyvaus darbo diena, pareikalavusi daug jėgų ir ištvermingumo. Visi mokiniai buvo išskirstyti į darbo grupes: vieniems paskirtos anglų kalbos ir agrokultūros integruotos pamokos (daryti floristikos darbus, sodinti medžius), o kitiems - gaminti savo nacionalinį šalies patiekalą 60 žmonių. Po kiek laiko grupės pasikeitė vaidmenimis. Po europietiškų, pačių pasigamintų vaišių-pietų, dalyviai aplankė gamtinį parką „Biesbosch“, nors ir labai pliaupė lietus. Susipažinome su aplinkosauga bei gyvūnų ir paukščių populiacijomis.

 

Ketvirtadienis - sunkiausia diena visų šalių mokiniams ir mokytojams. Visi dalyvavome prasmingoje akcijoje „Walking for water“, kurios tikslas buvo surinkti iš renginio rėmėjų pinigų ir paaukoti pasirinktai šaliai - Kenijai, kad būtų iškastas švaraus, gėlo, geriamo vandens terminalas ir taip pagerėtų vaikų bei suaugusių gyvenimo sąlygos, sumažėtų mirčių. Taigi, 6 km pėsčiomis kiekvienas mokinys ir mokytojas nešė 6 litrus vandens kuprinėje ant pečių, kad pajustų ir suvoktų, kaip trokštantys vaikai pasaulyje kiekvieną dieną nešasi jį namo. Po šios varginančios, bet labai  prasmingos akcijos, dalyviai buvo nuvežti į vandens valymo įmonę Prinsenbeek`e. Ten sužinojome apie nuotekų valymo ypatumus bei modernių įrengimų veikimo principus ir pakartotiną išvalyto vandens panaudojimą. O vakarą vainikavo dar viena aktyvi sportinė programa – čiuožimas ledu. Buvome ypač pavargę, bet laimingi.

Penktadienį visi aplankėme Delta parką „Neeltje Jans“. Filmuotos medžiagos pristatymo dėka sužinojome, kaip Olandija (esanti žemiau jūros lygio) apsisaugo nuo potvynių ir siautėjančių audrų. Žavėjomės muziejaus ekspozicijomis, kurias vėlgi buvo galima liesti ir apžiūrinėti. Vakarop buvo organizuoti visos darbo savaitės aptarimai, vyko diskusijos, ką reikia tobulinti projekto tolesnės veiklos metu. Analizavome, kas pavyko  ir siūlėme planus ateičiai. Ir štai (tikrai nelauktai) atėjo atsisveikinimo vakarėlis. Paskutinį kartą visos šalys vakarieniavo ir linksminosi. Buvo be galo sunku palikti šią šalį ir naujus draugus. Plačiau apie veiklą galite pasidomėti http://lovethenature.yolasite.com/2-nl.php .

Mintys apie projektą grįžus iš Olandijos

Kitas informacijos šaltinis >>>>>>


Skirtingų šalių atstovai vos per penkias dienas tapo kolegomis bei surado bendrų interesų. Sunku buvo atsisveikinti ir mokiniams, ir mokytojams. Mes tapome vieninga šeima. Olandija - tai jau antrasis šalių pasimatymas. Toliau dalyviai susitiks Graikijoje balandžio mėnesį, kurio jau dabar nekantriai visi laukia.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

 
Dabar lankosi
Mes turime 5 svečius online